MaxFm 95.8 | Haberler | Bilim ve Teknoloji | Pasta zayıflamaya yardımcı mı oluyor ?
Listen Live
Haberler - Bilim ve Teknoloji
Pasta zayıflamaya yardımcı mı oluyor ?
20.02.2012



Pasta zayıflamaya yardımcı mı oluyor ?

Sabahları kahvaltıda bir dilim pasta yemenin zayıflamaya yardımcı olduğu iddia edildi.

Söz konusu iddianın sahibi olan İsrailli bilim insanları, 90 kilo ağırlığında olan bir kişinin bu yöntemi uygulayarak 8 ay sonunda 20 kilo verdiğini açıkladı.

İsrail'de Hebrew Üniversitesi ve Ariel Üniversitesi'nin aşırı kilolu 193 denek üzerinde yaptıkları araştırmada çarpıcı bir sonuç çıktı. Sabahları kahvaltıda bir dilim pasta yiyen denekler kilo vermeye başladı.

İsrailli bilim insanları, metobolizmanın sabahları hızlı çalıştığına dikkat çekerek, kahvaltıda yenilen tatlının gün içinde kek veya pasta türü yiyeceklere olan eğilimi azalttığını savundu.

Araştırmada aşırı kilolu 193 denek iki gruba ayrıldı. İlk grupta olanlara sabah kahvaltıda 600 kalori değerinde kek, pasta, çikolata gibi tatlılar yedirildi. İkinci grupta olanlar ise 300 kalori değerinde karbonhidrat ağırlıklı olarak beslendi.
Araştırmanın ilk dört ayında iki gruptaki deneklerin aynı oranda kilo verdikleri görüldü. İkinci dört aylık süreçte ise sabahları kahvaltıda tatlı yiyen grupta bulunanların ortalama 20 kilogram verdikleri görüldü. Diyet yapan ikinci gruptakiler ise yeniden kilo almaya başladı.

Bookmark and Share

Mobile
Video
Hava Durumu

17 °C

En Yüksek: 27 °C
En Düşük: 11 °C
PER CUM CMT PAZ PZT SAL ÇAR
23 °C 23 °C 26 °C 26 °C 23 °C 23 °C 23 °C
  • Little Broken Hearts
    Norah Jones
  • Turn Me On
    Fray
  • Blood For Poppies
    Garbage
  • Let It Hurt
    Rascal Flatts
  • Silenced By The Night
    Keane
iPhone Android